Kierunek bezpieczeństwo wewnętrzne
Studia pierwszego stopnia są przeznaczone dla osób gotowych podjąć wyzwanie w postaci poznania zagadnień z obszaru bezpieczeństwa wewnętrznego. Kierunek w szczególności dedykowany jest osobom pragnących zdobywać wiedzę, umiejętności oraz kształtować kompetencje niezbędne podczas działań mających wpływ na bezpieczeństwa obywateli. Także tym zainteresowanym pracą w resorcie spraw wewnętrznych i administracji, gotowym przyjąć na siebie odpowiedzialność za bezpieczeństwo w organizacjach publicznych oraz z sektora prywatnego, oferujemy treści kształcenia pomocne w zdobywaniu oraz piastowaniu stanowisk przyszłych dyrektorów, naczelników, prezesów, ekspertów czy doradców zarówno w instytucjach rządowych, samorządowych, pozarządowych jak i w sektorze prywatnym.
Studia drugiego stopnia są przeznaczone dla osób związanych zawodowo z bezpieczeństwem wewnętrznym bądź planujących podjąć współpracę z podmiotami realizującymi zadania w jego obszarze, w szczególności osób pragnących zgłębić praktyczny wymiar pracy zawodowej w tej dziedzinie oraz rozszerzyć dotychczas zdobytą wiedzę oraz kompetencje w obszarze bezpieczeństwa wewnętrznego.
Studia I stopnia
Dla kogo – dla osób cywilnych
Tytuł zawodowy nadawany absolwentom – licencjat
Przyporządkowanie do dyscyplin naukowych:
- Nauki o bezpieczeństwie – 100%
Jednostka organizacyjna – Wydział Inżynierii Bezpieczeństwa i Ochrony Ludności
Kierunek studiów – bezpieczeństwo wewnętrzne
Formy studiów – stacjonarne i niestacjonarne
Poziom kształcenia – studia pierwszego stopnia
Profil kształcenia – ogólnoakademicki
Zakresy studiów:
- ochrona przeciwpożarowa
- ochrona ludności, obrona cywilna i zarządzanie kryzysowe
Język wykładowy – polski
Limit miejsc:
- Studia stacjonarne – 60
- Studia niestacjonarne – 60
Czas trwania – 6 semestrów (3 lata)
- Rekrutacja kandydatów na studia prowadzona jest w formie elektronicznej na stronie internetowej irk.sgsp.edu.pl obsługiwanej przez system Internetowej Rekrutacji Kandydatów (IRK).
- Aby wziąć udział w procesie rekrutacji, kandydat zobowiązany jest do:
-
- założenia konta w systemie IRK oraz uzupełnienia wymaganych danych, niezbędnych do zapisu na studia,
- dokonania zapisu na wybrany z oferty rodzaj studiów.
- Indywidualne konto rekrutacyjne w systemie IRK jest głównym źródłem przekazywania kandydatowi informacji dotyczących postępowania rekrutacyjnego. Wiadomości umieszczone na indywidualnym koncie kandydata uznaje się za dostarczone i wiążące.
- Dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, w celu rekrutacji.
- Decyzję dotyczącą określenia minimalnej liczby osób wymaganych do uruchomienia kierunku studiów podejmuje Rektor-Komendant SGSP
- Na studia przyjmowane są wyłącznie osoby posiadające świadectwo dojrzałości.
- W postępowaniu rekrutacyjnym będą uwzględniane wyniki z części pisemnej egzaminu dojrzałości z przedmiotów:
-
- matematyka,
- język obcy,
- wiedza o społeczeństwie albo geografia, albo historia, albo informatyka.
- W przypadku świadectwa dojrzałości, na którym brak jest wyników z następujących przedmiotów: matematyka albo wiedza o społeczeństwie, albo geografia, albo historia, albo informatyka, przyjmuje się jako liczbę punktów wartość zero.
- Punkty rekrutacyjne PR z danego przedmiotu obliczane są wg wzoru:
PR za przedmiot = wynik maturalny x waga poziomu x waga przedmiotu
gdzie:
- wynik maturalny – wynik maturalny z części pisemnej wyrażony w skali punktowej wynikający w stosunku 1:1 ze skali procentowej;
- waga poziomu:
- poziom podstawowy – 0,7
- poziom rozszerzony – 1,0
- waga przedmiotu:
- matematyka – 1,0
- wiedza o społeczeństwie albo geografia, albo historia, albo informatyka – 0,8
- język obcy – 0,5
- W przypadku kandydatów ze starą maturą (sprzed 2005 dot. liceów i sprzed 2006 dot. techników) oceny z pisemnego egzaminu dojrzałości wyrażone w skali oceniania od 3 do 5 albo od 2 do 6 przelicza się na „wynik maturalny” zgodnie z poniższą tabelą:
Ocena z pisemnego egzaminu dojrzałości skala 3-5 |
Ocena z pisemnego egzaminu dojrzałości skala 2-6 |
Wynik maturalny |
5,0 |
6,0 |
100 |
——————————– |
5,0 |
80 |
4,0 |
4,0 |
60 |
——————————— |
3,0 |
40 |
3,0 |
2,0 |
20 |
- W przypadku kandydatów ze starą maturą (sprzed 2005 dot. liceów i sprzed 2006 dot. techników), którzy na egzaminie dojrzałości nie posiadają ocen z przedmiotów wymaganych, dokonuje się przeliczenia na „wynik maturalny” oceny na świadectwie ukończenia szkoły średniej w sposób, o którym mowa w pkt. 2 z zastrzeżeniem, że “wynik maturalny” przemnożony jest przez współczynnik 0,8.
- Gdy kandydat zdaje maturę na obu poziomach z danego przedmiotu i/lub posiada wyniki maturalne z kilku języków lub przedmiotów dodatkowych, Komisja Rekrutacyjna wylicza sumę punktów rekrutacyjnych PR na podstawie PR z poszczególnych przedmiotów w najkorzystniejszej dla kandydata konfiguracji.
- Sposób przeliczania ocen ze świadectw i dyplomów równorzędnych świadectwu polskiej szkoły średniej, wydanych za granicą stanowi Załącznik nr 3 do uchwały nr 17/06/2022 Senatu SGSP z dnia 22.06.2022 r.
- Listę rankingową kandydatów tworzy się na podstawie sumy punktów rekrutacyjnych PR z matematyki, języka obcego oraz wiedzy o społeczeństwie albo geografii, albo historii, albo informatyki.
- W przypadku uzyskania identycznej sumy punktów rekrutacyjnych po przeliczeniu wyników z matur, o zajęciu wyższej pozycji na liście rankingowej decydować będą wyższe wyniki na świadectwie dojrzałości z pierwszeństwem:
- matematyki,
- wiedzy o społeczeństwie albo geografii, albo historii, albo informatyki,
- języka obcego.
- Laureaci Olimpiady Wiedzy o Bezpieczeństwie i Obronności współorganizowanej przez SGSP otrzymują w postępowaniu kwalifikacyjnym maksymalną liczbę punktów możliwych do uzyskania, zaś finaliści tej olimpiady maksymalną liczbę punktów z przedmiotu dodatkowego, możliwych do uzyskania.
- W stosunku do osób ubiegających się o przyjęcie na studia w wyniku potwierdzenia efektów uczenia się stosuje się postanowienia właściwej uchwały Senatu Szkoły Głównej Służby Pożarniczej w sprawie organizacji potwierdzania efektów uczenia się.
- Terminem na złożenie właściwej dokumentacji w celu potwierdzenia efektów uczenia się jest 01.03.2023 r. – 31.03.2023 r.
- Po uzyskaniu pozytywnej decyzji dotyczącej potwierdzenia efektów uczenia się, obowiązują podane terminy rekrutacji.
- Do osób, które ubiegają się o przyjęcie na studia w wyniku potwierdzenia efektów uczenia się nie stosuje się wymogu posiadania wyników na świadectwie dojrzałości z wymaganych przedmiotów i ich przeliczania.
- Liczba osób przyjęta na studia w wyniku potwierdzenia efektów uczenia się nie może przekraczać 10% limitu przyjęć na pierwszy rok studiów.
|
I nabór |
II nabór * |
rozpoczęcie przyjmowania zgłoszeń |
05.06.2023 r. |
14.08.2023 r. |
zakończenie przyjmowania zgłoszeń |
14.07.2023 r. |
15.09.2023 r. |
ogłoszenie wyników wstępnej kwalifikacji |
21.07.2023 r. |
20.09.2023 r. |
dostarczenie oryginałów dokumentów ** |
24.07 – 04.08.2023 r. |
21.09 – 22.09.2023 r. |
ogłoszenie wyników |
09.08.2023 r. |
26.09.2023 r. |
* jeżeli zostanie uruchomiony
** zgodnie z harmonogramem przesłanym za pomocą platformy IRK osobom wstępnie zakwalifikowanym
Aby wziąć udział w procesie rekrutacji na wybrany rodzaj studiów, kandydat zobowiązany jest do:
- wczytania skanu świadectwa dojrzałości (wydanego przez OKE lub w przypadku matury sprzed 2005 dot. liceów i sprzed 2006 dot. techników przez szkołę) – wszystkie strony dokumentu w jednym pliku pdf,
- wczytania skanu decyzji w sprawie potwierdzenia efektów uczenia się wydanej przez właściwą komisję do spraw potwierdzania efektów uczenia się – w przypadku kandydatów ubiegających się o przyjęcie się na studia w wyniku potwierdzenia efektów uczenia się,
- wczytania elektronicznej wersji kolorowej fotografii na białym tle – zdjęcie kandydata powinno spełniać te same wymagania, co zdjęcie do dowodu osobistego,
- zapisu na wybrany rodzaj studiów,
- uiszczenia opłaty rekrutacyjnej – na rachunek bankowy wskazany w indywidualnym koncie rekrutacyjnym – po prawidłowym zapisie na studia.
Po wpisaniu kandydata na listę wstępnie zakwalifikowanych, kandydat w wyznaczonym przez komisję rekrutacyjną terminie dostarcza do SGSP:
- podanie do Rektora-Komendanta SGSP – formularz wygenerowany z systemu IRK, wydrukowany i własnoręcznie podpisany,
- oryginał lub odpis świadectwa dojrzałości – wydany przez OKE lub w przypadku matury sprzed 2005 dot. liceów i sprzed 2006 dot. techników przez szkołę,
- oryginał decyzji w sprawie potwierdzenia efektów uczenia się wydanej przez właściwą komisję do spraw potwierdzania efektów uczenia się – dotyczy kandydatów ubiegających się o przyjęcie się na studia w wyniku potwierdzenia efektów uczenia się,
- deklarację uiszczania czesnego (dotyczy tylko studiów niestacjonarnych) – formularz wygenerowany z systemu IRK, wydrukowany i własnoręcznie podpisany.
Niedopełnienie formalności, o których mowa wyżej traktowane jest przez komisję rekrutacyjną jako rezygnacja z udziału w procesie rekrutacji na studia
Koszt – 85,00 PLN
Numer konta – zostanie podany w zakładce „Płatności” w indywidualnym koncie kandydata, po złożeniu zgłoszenia rekrutacyjnego
Termin – do ostatniego dnia przyjmowania zgłoszeń rekrutacyjnych
- Studia stacjonarne są nieodpłatne.
- Studia niestacjonarne są płatne:
Koszt studiów
koszt | rodzaj wpłaty | termin wpłat |
4500,00 PLN | wpłata za cały rok studiów |
|
2400,00 PLN | wpłata za jeden semestr studiów |
|
850,00 PLN | wpłaty ratalne (3 raty na jeden semestr) |
semestr zimowy:
semestr letni:
|
* wpłaty za pierwszy semestr wnoszone są przez studentów jednorazowo (rocznie lub semestralnie)
Informacje o innych płatnościach – Uchwała Senatu SGSP
- Warunki rekrutacji – Uchwała Senatu SGSP
- Sposób przeliczania ocen zagranicznych – Załącznik do Uchwały Senatu SGSP
- Program studiów – Uchwała Senatu SGSP
- Szczegółowe zasady pobierania opłat – Uchwała Senatu SGSP
- Szczegółowe terminy rekrutacji – Decyzja Rektora-Komendanta SGSP
- Wysokość opłaty rekrutacyjnej – Zarządzenie Rektora-Komendanta SGSP
Absolwent:
- Jest przygotowany do wykonywania funkcji doradczych, kontrolnych i administracyjnych na różnych szczeblach administracji publicznej
- rozumie i umie analizować procesy dokonujące się w społecznościach lokalnych, państwie i przyrodzie oraz badać wpływ relacji: człowiek – środowisko – infrastruktura
- posiada umiejętności aktywnego uczestniczenia w pracy grupowej, kierowania zespołami ludzkimi wykonującymi zadania zlecone oraz posługiwania się fachową literaturą, łącznie z przepisami prawnymi w zakresie bezpieczeństwa, działalności służb, straży i inspekcji oraz działalności gospodarczej
- zna podstawowe procesy technologiczne, mające wpływ na funkcjonowanie społeczeństwa
- posiada umiejętność korzystania z tej wiedzy w życiu zawodowym, komunikowania się z otoczeniem zewnętrznym, wewnętrznym w zakresie niezbędnym dla skutecznego zrealizowania swojej misji społecznej i pomocowej jaką jest ochrona życia i zdrowia człowieka, środowiska, infrastruktury, w tym krytycznej
- spełnia nowoczesne wymagania zawodowe, które predysponują go do wykonywania funkcji kierowniczych, doradczych i administracyjnych na różnych szczeblach administracji publicznej (rządowej i samorządowej) zarządzania bezpieczeństwem
- posiada kompleksowe przygotowanie do prowadzenia i realizacji wszystkich elementów i procedur zintegrowanego systemu zarządzania bezpieczeństwem publicznym, ochroną ludności i zarządzania ryzykiem w każdej jednostce administracyjnej i każdym przedsiębiorstwie
- jest przygotowany do stosowania nowych dyrektyw, zasad i procedur obowiązujących w Polsce i wynikających z dostosowania tego obszaru problemowego do wymagań Unii Europejskiej i standardów światowych
- nabywa wiedzę ze skutecznego kierowania zespołami oraz teoretyczną i umiejętności praktyczne między innymi w takich obszarach jak:
- identyfikacja i inwentaryzacja zagrożeń oraz określenie ich źródeł,
- analizy ryzyka zagrożeń i prognozy ich potencjalnych skutków,
- projektowanie i wdrażanie nowoczesnych i skutecznych systemów zarządzania bezpieczeństwem w jednostkach administracji państwowej,
- identyfikacja, prognozowanie i diagnozowanie zagrożeń oraz opracowywanie metod zapobiegania, przeciwdziałania i przygotowania działań na wypadek niekorzystnych zdarzeń i sytuacji kryzysowych,
- tworzenie warunków zapewniających ciągłość funkcjonowania infrastruktury krytycznej,
- planowanie działań zapobiegawczych,
- projektowanie systemów zarządzania bezpieczeństwem, obsługiwanie oraz doskonalenie procedur tego systemu,
- uświadamianie społeczeństwa i powszechna edukacja w zakresie przeciwdziałania zagrożeniom,
- tworzenie warunków organizacyjnych, technicznych i finansowych sprawnego zarządzania kryzysowego,
- organizacja systemów łączności i monitorowania,
- organizacja i utrzymywanie systemów ostrzegania i alarmowania,
- tworzenie warunków przetrwania ludności w sytuacjach kryzysowych,
- tworzenie warunków zapewniających ciągłość funkcjonowania administracji publicznej,
- szacowanie szkód i strat powstałych w wyniku katastrof i sytuacji kryzysowych,
- prognozowanie sytuacji nadzwyczajnych i opracowywanie środków i sposobów przeciwdziałania,
- współpraca z instytucjami porządku publicznego,
- wykorzystanie znajomości prawa cywilnego, administracyjnego i karnego.
- nabywa umiejętność posługiwania się komputerowymi technikami wspomagania prognozowania zdarzeń niekorzystnych
- potrafi:
- projektować i zarządzać bezpieczeństwem,
- efektywnie stosować programy komputerowe w pracach prognostycznych i projektowych oraz w zarządzaniu,
- stosować systemy informatyczne w zagadnieniach planowania i organizacji działań zmierzających do minimalizacji skutków sytuacji kryzysowych,
- rozwijać innowacyjność w zakresie bezpieczeństwa.
- będzie dobrze przygotowany do wykonywania zadań w obszarze bezpieczeństwa wewnętrznego realizowanych przez organy państwowe i samorządowe, a także podmioty gospodarcze i instytucje pozarządowe zgodnie z ich statutowymi obowiązkami w tym obszarze
- poprzez naukę języka obcego będzie przygotowany do zrozumiałego komunikowania się w zakresie skutecznego pozyskiwania, przekazywania i stosowania wiedzy i informacji z zakresu bezpieczeństwa państwa w tym informacji wynikających z Europejskiej Strategii Bezpieczeństwa i Obrony
- rozumie mechanizmy i warunki tworzące bezpieczeństwo wewnętrzne państwa, wiedzę z zakresu nauk o bezpieczeństwie, nauk społecznych, ekonomicznych i prawnych, które kształtują procesy i stan bezpieczeństwa, prawa człowieka, zasad funkcjonowania państwa w ochronie żywotnych jego interesów oraz interesu jednostek: życia, zdrowia, mienia, środowiska, itp.
- zdobędzie szczególnie cechy w zakresie znajomości zasad zarządzania bezpieczeństwem, absolwent kierunku w systemie praktyk zawodowych, które będą organizowane w organach państwowych i samorządowych, instytucjach gospodarczych i pozarządowych, które wykonują zadania na rzecz bezpieczeństwa wewnętrznego państwa
- będzie przygotowany do aktywnego uczestnictwa w badaniach stanu bezpieczeństwa wewnętrznego, tworzenia dokumentacji opisującej stan bezpieczeństwa, wyciągania krytycznych wniosków i formułowania nowych założeń i tworzenia projektów
- posiada wiedzę obejmującą wieloaspektowe problemy bezpieczeństwa wewnętrznego jak i praktyczne umiejętności niezbędne do realizacji zadań w zakresie bezpieczeństwa wewnętrznego
- posiada zdolność twórczego myślenia i rozwiązywania problemów
- sprawdza się w toku pracy indywidualnej i zespołowej, zarówno w roli kierownika, jak i członka grupy
- jednostki ochrony przeciwpożarowej,
- administracja publiczna, szczególnie ta ściśle współpracująca z OSP,
- inne służby ratownicze i instytucje działające w sferze ogólnie pojętego bezpieczeństwa (w tym organizacje międzynarodowe),
- administracja publiczna związana z ochroną ludności, jak np. centra zarządzania kryzysowego czy wydziały bezpieczeństwa,
- służby związane z bezpieczeństwem i ochroną obywateli,
- instytucje rządowe i pozarządowe związane z bezpieczeństwem (w tym międzynarodowe instytucje bezpieczeństwa).
→ kontakt przez konto założone w IRK – preferowana forma kontaktu
→ rekrutacja@sgsp.edu.pl
→ 22 56 17 992
Studia II stopnia
Dla kogo – dla osób cywilnych
Tytuł zawodowy nadawany absolwentom – magister
Przyporządkowanie do dyscyplin naukowych:
- Nauki o bezpieczeństwie – 100%
Jednostka organizacyjna – Wydział Inżynierii Bezpieczeństwa i Ochrony Ludności
Kierunek – bezpieczeństwo wewnętrzne
Formy studiów – stacjonarne i niestacjonarne
Poziom kształcenia – studia drugiego stopnia
Profil kształcenia – ogólnoakademicki
Zakresy studiów:
- zarządzanie w formacjach umundurowanych
- analityk bezpieczeństwa
Język wykładowy – polski
Limit miejsc:
- Studia stacjonarne – 60
- Studia niestacjonarne – 60
Czas trwania – 4 semestry (2 lata)
- Rekrutacja kandydatów na studia prowadzona jest w formie elektronicznej na stronie internetowej irk.sgsp.edu.pl obsługiwanej przez system Internetowej Rekrutacji Kandydatów (IRK).
- Aby wziąć udział w procesie rekrutacji, kandydat zobowiązany jest do:
-
- założenia konta w systemie IRK oraz uzupełnienia wymaganych danych, niezbędnych do zapisu na studia,
- dokonania zapisu na wybrany z oferty rodzaj studiów.
- Indywidualne konto rekrutacyjne w systemie IRK jest głównym źródłem przekazywania kandydatowi informacji dotyczących postępowania rekrutacyjnego. Wiadomości umieszczone na indywidualnym koncie kandydata uznaje się za dostarczone i wiążące.
- Dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, w celu rekrutacji.
- Decyzję dotyczącą określenia minimalnej liczby osób wymaganych do uruchomienia kierunku studiów podejmuje Rektor-Komendant SGSP.
O przyjęcie na studia mogą ubiegać się absolwenci studiów wyższych.
- Listę rankingową kandydatów tworzy się na podstawie oceny wpisanej na dyplomie ukończenia studiów wyższych (w przypadku ukończenia studiów dwustopniowych – z pierwszego stopnia).
- W przypadku ocen równych o kolejności na liście rankingowej będzie decydować średnia ze studiów, poświadczona przez uczelnię wydającą dyplom ukończenia studiów wyższych, obliczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
- W stosunku do osób ubiegających się o przyjęcie na studia w wyniku potwierdzenia efektów uczenia się stosuje się postanowienia właściwej uchwały Senatu Szkoły Głównej Służby Pożarniczej w sprawie organizacji potwierdzania efektów uczenia się.
- Terminem na złożenie właściwej dokumentacji w celu potwierdzenia efektów uczenia się jest 01.03.2023 r. – 31.03.2023 r.
- Po uzyskaniu pozytywnej decyzji dotyczącej potwierdzenia efektów uczenia się, obowiązują podane terminy rekrutacji.
- Do osób, które ubiegają się o przyjęcie na studia w wyniku potwierdzenia efektów uczenia się nie stosuje się postanowień tworzenia listy rankingowej według uzyskanych wyników na dyplomach ukończenia studiów.
- Liczba osób przyjęta na studia w wyniku potwierdzenia efektów uczenia się nie może przekraczać 10% limitu przyjęć na pierwszy rok studiów.
|
I nabór |
II nabór * |
rozpoczęcie przyjmowania zgłoszeń |
05.06.2023 r. |
14.08.2023 r. |
zakończenie przyjmowania zgłoszeń |
14.07.2023 r. |
15.09.2023 r. |
ogłoszenie wyników wstępnej kwalifikacji |
21.07.2023 r. |
20.09.2023 r. |
dostarczenie oryginałów dokumentów ** |
24.07 – 04.08.2023 r. |
21.09 – 22.09.2023 r. |
ogłoszenie wyników |
09.08.2023 r. |
26.09.2023 r. |
* jeżeli zostanie uruchomiony
** zgodnie z harmonogramem przesłanym za pomocą platformy IRK osobom wstępnie zakwalifikowanym
Aby wziąć udział w procesie rekrutacji na wybrany rodzaj studiów, kandydat zobowiązany jest do:
- wczytania skanu dyplomu ukończenia studiów wyższych z podaniem uzyskanego wyniku (w przypadku ukończenia studiów dwustopniowych – pierwszego stopnia),
- wczytania skanu suplementu do dyplomu ukończenia studiów z podaniem uzyskanej średniej ocen z przebiegu studiów (w przypadku ukończenia studiów dwustopniowych – ze studiów pierwszego stopnia) a w przypadku, gdy suplement nie zawiera informacji o średniej – wczytania dodatkowo skanu zaświadczenia o średniej ocen z przebiegu studiów z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (w przypadku ukończenia studiów dwustopniowych – ze studiów pierwszego stopnia),
- wczytania skanu decyzji w sprawie potwierdzenia efektów uczenia się wydanej przez właściwą komisję do spraw potwierdzania efektów uczenia się – w przypadku kandydatów ubiegających się o przyjęcie się na studia w wyniku potwierdzenia efektów uczenia się,
- wczytania elektronicznej wersji kolorowej fotografii na białym tle – zdjęcie kandydata powinno spełniać te same wymagania, co zdjęcie do dowodu osobistego,
- zapisu na wybrany rodzaj studiów,
- uiszczenia opłaty rekrutacyjnej – na rachunek bankowy wskazany w indywidualnym koncie rekrutacyjnym – po prawidłowym zapisie na studia.
Po wpisaniu kandydata na listę wstępnie zakwalifikowanych, kandydat w wyznaczonym przez komisję rekrutacyjną terminie dostarcza do SGSP:
- podanie do Rektora-Komendanta SGSP – formularz wygenerowany z systemu IRK, wydrukowany i własnoręcznie podpisany,
- oryginał lub odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych (w przypadku ukończenia studiów dwustopniowych – pierwszego stopnia), wydany przez właściwą Uczelnię,
- oryginał suplementu do dyplomu ukończenia studiów (w przypadku ukończenia studiów dwustopniowych – ze studiów pierwszego stopnia), wydany przez właściwą Uczelnię,
- oryginał zaświadczenia o średniej ocen z przebiegu studiów z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (w przypadku ukończenia studiów dwustopniowych – ze studiów pierwszego stopnia) – tylko w przypadku, gdy suplement nie zawiera informacji o średniej,
- oryginał decyzji w sprawie potwierdzenia efektów uczenia się wydanej przez właściwą komisję do spraw potwierdzania efektów uczenia się – dotyczy kandydatów ubiegających się o przyjęcie się na studia w wyniku potwierdzenia efektów uczenia się,
- deklarację uiszczania czesnego (dotyczy tylko studiów niestacjonarnych) – formularz wygenerowany z systemu IRK, wydrukowany i własnoręcznie podpisany.
Niedopełnienie formalności, o których mowa wyżej traktowane jest przez komisję rekrutacyjną jako rezygnacja z udziału w procesie rekrutacji na studia
Koszt – 85,00 PLN
Numer konta – zostanie podany w zakładce „Płatności” w indywidualnym koncie kandydata, po złożeniu zgłoszenia rekrutacyjnego
Termin – do ostatniego dnia przyjmowania zgłoszeń rekrutacyjnych
- Studia stacjonarne są nieodpłatne.
- Studia niestacjonarne są płatne:
Koszt studiów
koszt | rodzaj wpłaty | termin wpłat |
4500,00 PLN | wpłata za cały rok studiów |
|
2400,00 PLN | wpłata za jeden semestr studiów |
|
850,00 PLN | wpłaty ratalne (3 raty na jeden semestr) |
semestr zimowy:
semestr letni:
|
* wpłaty za pierwszy semestr wnoszone są przez studentów jednorazowo (rocznie lub semestralnie)
Informacje o innych płatnościach – Uchwała Senatu SGSP
- Warunki rekrutacji – Uchwała Senatu SGSP
- Sposób przeliczania ocen zagranicznych – Załącznik do Uchwały Senatu SGSP
- Program studiów – Uchwała Senatu SGSP
- Szczegółowe zasady pobierania opłat – Uchwała Senatu SGSP
- Szczegółowe terminy rekrutacji – Decyzja Rektora-Komendanta SGSP
- Wysokość opłaty rekrutacyjnej – Zarządzenie Rektora-Komendanta SGSP
Absolwenci:
- są przygotowywani do obejmowania stanowisk wszystkich szczebli zarówno w instytucjach sektora publicznego, m.in. w komórkach organizacyjnych zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej, oraz prywatnego, m.in. związanego z analizą danych na rzecz szeroko definiowanego bezpieczeństwa
- otrzymają uniwersalną wiedzę możliwą do wykorzystania nie tylko w krajowych, ale także międzynarodowych instytucjach
- mogą znaleźć zatrudnienie jako eksperci z zakresu prewencji społecznej, edukacji dla bezpieczeństwa (po ukończeniu szkolenia pedagogicznego), projektowania bezpieczeństwa cywilnego, pozyskiwania i analizy danych, zarzadzania kryzysowego, ochrony ludności, bezpieczeństwa imprez masowych
- nabędą umiejętności realizacji szkoleń, warsztatów, treningów oraz poznają tajniki liderowania oraz inspirowania m.in. członków ochotniczych straży pożarnych w działaniach na rzecz poprawy bezpieczeństwa
- zostaną wyposażeni w wiedzę oraz umiejętności możliwe do wykorzystania w pracy we wszystkich formacjach i służbach podległych MSWiA
- instytucje sektora publicznego
- komórki organizacyjne zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej
- instytucje sektora prywatnego związanego z szeroko definiowanym bezpieczeństwem
- wszystkie formacje i służby podległe MSWiA
→ kontakt przez konto założone w IRK – preferowana forma kontaktu
→ rekrutacja@sgsp.edu.pl
→ 22 56 17 992