Kierunek Zarządzanie ratownictwem i ochroną ludności
Studia na kierunku Zarządzanie ratownictwem i ochroną ludności prowadzone są na drugim stopniu kształcenia.
Dedykowane są osobom związanym zawodowo z ratownictwem oraz ochroną ludności, a także osobom planującym podjąć współpracę z podmiotami realizującymi zadania w ich obszarze.
W szczególności kierunek poświęcony jest dla osób pragnących zgłębić praktyczny wymiar pracy zawodowej w tej dziedzinie ratownictwa oraz rozszerzyć dotychczas zdobyte kompetencje na studiach pierwszego stopnia na kierunku Ratownictwo, ochrona ludności i pomoc humanitarna.
Dla kogo – dla osób cywilnych
Tytuł zawodowy nadawany absolwentom – magister
Przyporządkowanie do dyscyplin naukowych:
- Nauki o bezpieczeństwie – 87 %
- Nauki o polityce i administracji – 13%
Jednostka organizacyjna – Wydział Inżynierii Bezpieczeństwa i Ochrony Ludności
Kierunek studiów – Zarządzanie ratownictwem i ochroną ludności
Formy studiów – stacjonarne i niestacjonarne
Poziom kształcenia – studia drugiego stopnia
Profil kształcenia – ogólnoakademicki
Język wykładowy – polski
Limit miejsc:
- Studia stacjonarne – 30
- Studia niestacjonarne – 30
Czas trwania – 3 semestry (1,5 roku)
O przyjęcie na studia mogą ubiegać się absolwenci studiów wyższych.
- Listę rankingową kandydatów tworzy się na podstawie oceny wpisanej na dyplomie ukończenia studiów wyższych (w przypadku ukończenia studiów dwustopniowych – z pierwszego stopnia).
- W przypadku ocen równych o kolejności na liście rankingowej będzie decydować średnia ze studiów, poświadczona przez uczelnię wydającą dyplom ukończenia studiów wyższych, obliczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
|
I nabór |
II nabór * |
rozpoczęcie przyjmowania zgłoszeń |
05.06.2023 r. | 14.08.2023 r. |
zakończenie przyjmowania zgłoszeń |
14.07.2023 r. | 15.09.2023 r. |
ogłoszenie wyników wstępnej kwalifikacji |
21.07.2023 r. | 20.09.2023 r. |
dostarczenie oryginałów dokumentów ** |
24.07 – 04.08.2023 r. | 21.09 – 22.09.2023 r. |
ogłoszenie wyników |
09.08.2023 r. | 26.09.2023 r. |
* jeżeli zostanie uruchomiony
** zgodnie z harmonogramem przesłanym za pomocą platformy IRK osobom wstępnie zakwalifikowanym
Aby wziąć udział w procesie rekrutacji na wybrany rodzaj studiów, kandydat zobowiązany jest do:
- wczytania skanu dyplomu ukończenia studiów wyższych z podaniem uzyskanego wyniku (w przypadku ukończenia studiów dwustopniowych – pierwszego stopnia),
- wczytania skanu suplementu do dyplomu ukończenia studiów z podaniem uzyskanej średniej ocen z przebiegu studiów (w przypadku ukończenia studiów dwustopniowych – ze studiów pierwszego stopnia) a w przypadku, gdy suplement nie zawiera informacji o średniej – wczytania dodatkowo skanu zaświadczenia o średniej ocen z przebiegu studiów z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (w przypadku ukończenia studiów dwustopniowych – ze studiów pierwszego stopnia),
- wczytania elektronicznej wersji kolorowej fotografii na białym tle – zdjęcie kandydata powinno spełniać te same wymagania, co zdjęcie do dowodu osobistego,
- zapisu na wybrany rodzaj studiów,
- uiszczenia opłaty rekrutacyjnej – na rachunek bankowy wskazany w indywidualnym koncie rekrutacyjnym – po prawidłowym zapisie na studia.
Po wpisaniu kandydata na listę wstępnie zakwalifikowanych, kandydat w wyznaczonym przez komisję rekrutacyjną terminie dostarcza do SGSP:
- podanie do Rektora-Komendanta SGSP – formularz wygenerowany z systemu IRK, wydrukowany i własnoręcznie podpisany,
- oryginał lub odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych (w przypadku ukończenia studiów dwustopniowych – pierwszego stopnia), wydany przez właściwą Uczelnię,
- oryginał suplementu do dyplomu ukończenia studiów (w przypadku ukończenia studiów dwustopniowych – ze studiów pierwszego stopnia), wydany przez właściwą Uczelnię,
- oryginał zaświadczenia o średniej ocen z przebiegu studiów z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (w przypadku ukończenia studiów dwustopniowych – ze studiów pierwszego stopnia) – tylko w przypadku, gdy suplement nie zawiera informacji o średniej,
- deklarację uiszczania czesnego – formularz wygenerowany z systemu IRK, wydrukowany i własnoręcznie podpisany.
Niedopełnienie formalności, o których mowa wyżej traktowane jest przez komisję rekrutacyjną jako rezygnacja z udziału w procesie rekrutacji na studia
Koszt – 85,00 PLN
Numer konta – zostanie podany w zakładce „Płatności” w indywidualnym koncie kandydata, po złożeniu zgłoszenia rekrutacyjnego
Termin – do ostatniego dnia przyjmowania zgłoszeń rekrutacyjnych
- Studia stacjonarne są niepłatne.
- Studia niestacjonarne są płatne:
koszt | rodzaj wpłaty | termin wpłat |
4500,00 PLN | wpłata za cały rok studiów |
|
2400,00 PLN | wpłata za jeden semestr studiów |
|
850,00 PLN | wpłaty ratalne (3 raty na jeden semestr) |
semestr zimowy:
semestr letni:
|
* wpłaty za pierwszy semestr wnoszone są przez studentów jednorazowo (rocznie lub semestralnie)
- Informacje o innych płatnościach – Uchwała Senatu SGSP
- Warunki rekrutacji – Uchwała Senatu SGSP
- Sposób przeliczania ocen zagranicznych – Załącznik do Uchwały Senatu SGSP
- Program studiów – Uchwała Senatu SGSP
- Szczegółowe zasady pobierania opłat – Uchwała Senatu SGSP
- Szczegółowe terminy rekrutacji – Decyzja Rektora-Komendanta SGSP
- Wysokość opłaty rekrutacyjnej – Zarządzenie Rektora-Komendanta SGSP
Absolwenci:
- otrzymają uniwersalną wiedzę możliwą do wykorzystania nie tylko w krajowych, ale także międzynarodowych instytucjach,
- zostaną wyposażeni w wiedzę oraz umiejętności możliwe do wykorzystania w pracy we wszystkich formacjach i służbach podległych MSWiA.
- Rządowe Centrum Bezpieczeństwa
- Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji
- komórki właściwe ds. bezpieczeństwa, zarządzania kryzysowego i ochrony ludności w jednostkach administracji publicznej
- przedsiębiorstwa usługowe np. jako specjalista ds. bezpieczeństwa
- przedsiębiorstwa naukowo-badawcze w dziedzinie zarządzania kryzysowego i ochrony ludnosci
- operatorzy infrastruktury krytycznej
- służby (straż pożarna, policja, wojsko, służba więzeienna itp.)
→ kontakt przez konto założone w IRK – preferowana forma kontaktu
→ rekrutacja@sgsp.edu.pl
→ 22 56 17 992